Home > Duurzame inzetbaarheid > 10 tips tegen Blue Monday

10 tips tegen Blue Monday

25-01-2016

bluemonday_341690267

De meningen zijn verdeeld over welke maandag in januari nu precies de beruchte Blue Monday is. En dan zijn er natuurlijk nog mensen die het sowieso allemaal grote onzin vinden.

De derde maandag in januari, zegt de een. De maandag van de laatste volle week in januari, zegt de ander. Blue Monday of niet, deze 10 tips helpen op elke maandag dat u het even niet zo ziet zitten.

1. Probeer iets nieuws

Wees creatief of leer iets nieuws om uw brein te activeren. Focus uw gedachten op nieuwe dingen in plaats van te blijven hangen in oude dingen die voorbij zijn. Krijg hier inspiratie.

2. Zet uw lijf in beweging

Door uw lijf in beweging te zetten kunt u een positieve impuls geven aan hoe u zich voelt. Of u nu even de schouders losgooit achter uw bureau of gaat voor een complete work-out in de sportschool; het helpt allebei.

3. Zoek contact met een vriend of familielid

Neem contact op met iemand van wie u al een poosje niets meer heeft gehoord. Door aan iemand anders te denken bent u even niet met uzelf bezig.

4. Neem even pauze

Bouw een pauze in in en ga eens ergens anders naartoe. Of dat nu een lunchroom is waar u nog nooit binnen bent geweest of een luxe hotel in Verweggistan. Door fysiek ergens anders te zijn verandert uw kijk op de wereld.

5. Wees aardig tegen iemand die u niet kent

Doe iets aardigs voor een willekeurig iemand. Aardig zijn voor anderen is de allerbeste manier om aardig te zijn voor uzelf. Kijk maar.

6. Help de planeet

Toon u een goede voorvader. Want planeet Aarde zal nog bestaan als u al lang bent vertrokken.

7. Verwen uzelf

Van een kleine verwennerij tot een luxe die u zichzelf al een tijdje heeft beloofd. Daar knapt u van op!

8. Plan iets nieuws

Of u nu een vakantie prikt voor later dit jaar of besluit wat u voor leuks wilt ondernemen in het weekend, uitzien naar iets dat nieuw is en anders maakt blij en werkt verfrissend.

9. Deel uw gedachten

Want sleets mag dit gezegde zijn, het is ook nog altijd waar: gedeelde smart is halve smart.

10. Blijf lachen

Natuurlijk vergaat ons het lachen allemaal wel eens. Maar als het even lukt: door te lachen zet u uw brein in een positieve stand. En dat helpt om u beter te (gaan) voelen en beter te presteren.

Bron: beatbluemonday.org.uk

image_pdf

Deel dit bericht via:


    One comment